31 Mart 2010 Çarşamba

İSTANBUL’UN ÇOOK TEPESİ VAR AMA…

İstanbul deyince aklımıza çok büyük bir yerleşim gelir.Günümüzün İstanbul'undan bir
sürü kısım sayarız. Tepeleri sorulsa ...Ooooooo, o kadar çok ki! Ama 7 tepe ise bahis konusu ,sınırları küçültmek gerekir.E,küçültünüz efendim! Biliniz ki burada İstanbul ,sur içidir.
İnsanlar hayatları boyunca birçok söz duyarlar ama hepsi ilgilerini çekmez.Algıda seçicilik bizi gereksiz(!) ayrıntılardan korur. Üstünkörü bildiğimiz şeyler zihnimize sızmış sözlerden ,sahnelerden kalır bize. Örneğin''İstanbul'un kaç tepesi vardır?''sorusuna doğrudan ''7'' cevabını verebiliriz rahatlıkla.Ve pek fena çuvallarız:) Soru''İstanbul kaç tepenin üzerine kurulmuştur?'' veya'' Eski İstanbul kaç tepelidir?'' olmalı. Megaralıların kurduğu ilk yerleşim yeri 7 tepe üzerine kurulmamıştı ama Konstantin'in kurduğu ve Roma , Bizans , son olarak Osmanlı İmparatorluğu’nun başkentinden bahsediliyorsa korkmadan yüksek sesle 7 TEPE diyebilirsiniz. Eh,sadece 7 tepe için bu kadar kelime sarf etmeme kızdıysanız hoşgörün. Tepelerin adları az yer kaplayacak, o yüzden laf kalabalığı yapıp yazıyı daha dolu göstermeye çalışıyorum. İtirazı olan?Yok mu? Güzel...
İşte 7 tepe:

SARAYBURNU TEPESİ
BEYAZIT TEPESİ -- NURU OSMANİYE TEPESİ
SULTANSELİM TEPESİ--DAVUTPAŞA TEPESİ--EDİRNEKAPI TEPESİ--FATİH TEPESİ


Konstantin, imparatorluğuna 2. başkent olarak seçtiği bu şehrin 1. başkent Roma gibi 7 tepe üstüne kurulmasını istemiş. Bu yüzden daha evvel küçük bir kasaba gibi olan şehrin sınırları genişletilmiş . Siz de adları benim gibi aklınızda tutamayabilirsiniz-ciddiyim- ama en azından bahsedildiğinde yabancılık çekmezsiniz. İkramımdır... (2006)

6 yorum:

  1. Sadece bir kez okudum ve aklimda kalanlari yaziyorum:
    Fatih tepesi
    Nuruosmaniye tepesi
    Davut pasa tepesi (boyle bir tepe var miydi yoksa uyduruyor muyum ben)
    Beyazit tepesi
    ......................
    yok baska da bisey hatirlamiyorum :(

    YanıtlaSil
  2. :)Bunları sahaflardaki Halil Bey yazdımıştı bana.Hiç fena değil.Aklında tutmaya çalışma.Bahsedildiğinde hatırlaman yeter.

    YanıtlaSil
  3. valla sultan selim tepesi kendini unutturma konusunda şahane bir başarıya haiz.
    bakalım.
    sultanahmet
    sultanselim
    edirnekapı
    davutpaşa
    fatih
    nuruosmaniye

    mıııaaah bir tane daha vardı :(

    yok çıkmadı :(

    YanıtlaSil
  4. Siz kuzenler delisiniz...Benden çok hatırlıyorsunuz:)

    YanıtlaSil
  5. ama ben bunların hiçbirini bilmiyormuşum meğer:(

    YanıtlaSil
  6. Bütün yorumlarda somurtma ifadesi var:)Boşver Latife İstanbul'la ilgili o kadar ayrıntı var ki...

    YanıtlaSil