10 Temmuz 2013 Çarşamba

ARGO SÖZLER - A

Hu Fu,
Hulki Aktunç'un "Büyük Argo Sözlüğü" nü hatırlıyor musun ? Biraz göz attım , eğlendim. Bildiğim sözleri fark ettim. Eski filmlerden öğrendim çoğunu. Benim bildiklerimi yazayım , hı ? Bahse girerim ben senden daha fazla biliyorumdur...
Ahan da Büyük Argo Sözlüğü' nü açtım. Sıralı bakacağım ve sadece bildiklerimi yazacağım.

Abidik gubidik -Saçma sapan
Aborda etmek - Yanaşmak
Abuş - Aptal , bön
Acayip - Pek,çok; iyi,iyice
Acıdı mı ? - Başarıyı abartma durumunda kullanılır.
Açıkta bir şey mi gördün?-Gereksiz yere gülenlere denir.
Açmaza düşmek - Zor bir sorunla karşılaşmak.
Adres değiştirmek - Ölmek
Afi kesmek - Gösteriş yapmak
Afili - Gösterişli
Afiş olmak -Gizli,kötü bir yönünün,suçunun ortaya çıkması.
Afyonunu patlatmak - Sabah sigara,çay,kahve vs içerek uyku nemrutluğunu üzerinden atmak.
Aganigi - Aşk ilişkisi
Ağaç olmak - Uzun süre ayakta durmak.
Ağır ol molla desinler - Soğukkanlı ol.
Akı bokuna karışmak -  Çok korkmak.
Aklı basmak - Bir şey, birisinin görüşüne, düşünce biçimine uygun gelmek.
Aklına turp sıkmak - Birinin düşüncesini beğenmeyip, yararsızlığını anlatmak için kullanılır.
Alakaya çay demlemek - Alakasız, tutarsız sözlerle alay etmek için kullanılır.
Alamancı - Almaya'da çalışan Türk.
Alarga durmak - Uzak durmak.
Alavere dalavere - Her türlü hile, oyun .
Alengirli - Hoş , gösterişli  *Diyor ama ben işin içinde iş veya karışık durum olarak biliyorum!
Alesta - Hazır , tetikte , emre amade
Anadın mı? - Anladın mı ?
Anan güzel mi ? - Kendini akıllı sanıyorsun ama ben aldanmam.
Andavallı -Çabuk kanan , bön, enayi
Angut - Budala, ahmak, hödük kimse
Anında görüntü - Hemen , o anda derhal
Anırmak - Grültülü ve çirkin bir sesle konuşmak, gülmek, bağırmak, şarkı söylemek .
Antika - Garip, şaşırtıcı .
Anzorot - Rakı
Arakçı - Hırsız
Araklamak - Çalmak
Arazi olmak - Gizlenmek ; ortadan kaybolmak.
Arpa - Para
Arpa suyu - Bira
Artistlik - Yalancılık
Asabatı bozulmak - Sinirlenmek
Asılma depoya gider - Yılışma , sırnaşma, boşa üsteleme.
Asılmak - Üstelemek, inat etmek ;tavlamaya çalışmak.
Askıntı - Bir şeyi elde etmek için ısrarla çabalayan kimse.
Asmak - Gitmesi , bulunması gereken yere gitmemek.
Atmak - Yalan derecesinde abartarak konuşmak.
Atmasyon - uydurma, yalan.
Aval aval - Aptalca, salakça.
Avanak - Akılsız, bön.
Avanta - Kolayca sağlanan yarar.
Avantacı - Asalak , çıkarcı.
Avantadan - Zahmetsizce, bedava.
... ayağına yatmak - ... imiş gibi yapmak.
 Ayak - Hile , düzen.
Ayakçı - Hileci, düzenbaz.
Ayak yapmak - Hile yapmak.
Ayıp sallamak - Ayıp etmek.
Aynasız - Polis, bekçi.
Aynen - Hemen, derhal anlamında kullanılır.
Ayvayı yemek - Kötü duruma düşmek.
Azrail'e bir osuruk borcu kalmak - Yaşlılık , hastalık gibi nedenlerle ölüme çok yaklaşmış olmak.

Sayıyorum ... Yanlışlık yoksa 60 tane :) Bazı sözleri yazmadım. Neyse işte...
Sen kaçını biliyorsun ?



2 yorum:

  1. Ben sana bilmediklerimi yazayim :
    Aborda etmek
    Afi kesmek

    Bu argo nerden cikmis, nasil olusmus, kimler cikarmis???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aborda etmek, yanılmıyorsam bir gemicilik terimi.Denizciler terimi günlük yaşamlarına taşıyınca ortaya çıkmıştır zaar.
      Afi kesmek deyiminin kaynağı hakkında fikrim yok Fu.Ama bakmak gerek. Belki Arapça gösteriş anlamına geliyordur.

      Sil