7 Ocak 2013 Pazartesi

ATATÜRK ARBORETUMU

i

 İstanbul'un Sarıyer İlçesi'ne bağlı Bahçeköy'de minik bir cennet Atatürk Arboretumu. Arboretum ismini hatırlamakta zorluk çeksem de 3 gidişimde de iyi ki gelmişim dedirten çok özel bir bahçe. Arboretumlar kısaca canlı bitki müzeleri diye tanımlanıyor.Atatürk Arboretumu İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi'ne ait. Sayfasında detaylı bilgi var. Ben arkadaşlarımla ve kardeşimle gezdim, daha da gidesim var.




 
 

İlkbaharda harika görünüyordu kışın ise müthiş.

 Şu şaşkın kuşu doğru dürüst çekemediğime yanarım.İnsan makinesinin şarj durumuna bakmadan fotoğraf çekmeye giderse olacağı bu!Karın en temiz,insanın az arabanın namevcut olduğu bir yere gidiyorsun makineye bir bak yahu..
Arkadaş üst üste çekip keyiflenirken ben kalakaldım.












Girişte bilet satan aynı zamanda bekçilik yapan adamdan sıcak su rica ettik ,verdi sağolsun.Kahve ,kağıt bardak tedarikiyle gittik ki karda dolaşırken içelim.Görevlinin bunca ay içinde arboretumu sadece 2 kere  gezdiğini öğrendim!


Köpekler hayvan dostu arkadaşımın dış kapıda önlerine döktüğü köpek mamasından daha fazla verir diye peşimizden ayrılmayınca biraz sıkıntı yaşadık ama zarar görmedik.

 Özel araba ile gitmediğimiz için en yakın otobüs durağından girişe kadar bir süre yürümek gerekti. Ama sorun olmadı çünkü yolun iki yanı ağaçlık. İnsan seyrede seyrede yürürken pat diye kapıya varıyor.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder