28 Temmuz 2013 Pazar

ARGO SÖZLER - P

P   harfini seçtim. Önce biraz göz gezdirdim. A ile başlayanlara göre bayağı az söz biliyorum. Bir de Hulki Aktunç ( Büyük Argo Sözlüğü - YKY) sözlerin kaynaklarını (dil olarak) , birden fazla anlamını ve cümle içinde kullanımının örneklerini de vermiş. Ben sadece bildiğim sözlerin yine bildiğim anlamlarını yazıyorum. Mesela "papel" sözünün "hileli iskambil kağıdı" anlamını bilmiyordum . Yani kitaba bakmak gerek. Anladın ? Anlamış gibi durmuyorsun !

Paçasını almak: Alaşağı edip dayak atmak.
Paçoz: Düşük nitelikli, aşağılık kimse.
Paketlemek: Birini yakalamak, bağlayıp hareketsiz duruma getirmek.
Pakize: Genç kız, genç kadın.
Palamarı çözmek: Bir yerden uzaklaşmak, kaçmak .
Palavra :Uyduruk, temelsiz söz .
Palavra atmak : Uydurma. (=Palavra sıkmak)
Palavracı :Yalan uydurmayı, abartmayı adet edinmiş kişi.
Paniklemek : Korkudan ne yapacağını bilememek.
Papazı bulmak : Kötü bir suçla karşılaşmak.
Papel : Kağıt para .
Parazit yapmak : Başkalarının konuşmasını yerli yersiz, saçma sözler edip karışarak bozmak .
Parça : Güzel alımlı kadın .
Parlatmak : İçki içmek.
Parpara yemek : Azarlanmak. * Yahu aslı "papara" değil miydi ?
Pasaport : Bir kurumdan atılma belgesi.
Pasaportunu almak : Kovulmak.
Pasaportunu vermek : Kovmak .
Paslaşmak : Karşılıklı işaretleşmek.
Paspal : 1-Kötü kılıklı kimse .  2-Önemsiz, değersiz nesne .
Pas vermek :Birisiyle sevgi ilşkisi kurmak için takınılan tavır, verilen işaret, edilen söz .
Patlatmak : 1-Önemli bir haber vermek . 2-Şarkı, türkü söylemek.
Pavurya :Bir omuzu düşük yürüyen kimse.
Pekmez : Kan
Pekmez akıtmak :Kavgada kan akıtmak.
Pergelleri açmak :Daha uzun ve hızlı adımlarla yürümek.
Peynir ekmek gibi : Kolayca atlatmak.
Pırpır :  Astsubayın kola takılan rütbe işaretleri.
Pili bitmek :Güçsüz kalmak.
Piliç : Genç, güzel kadın.
Pinpon : Yaşlı.
Pislik :Sevilmeyen, aykırırı davanışları olan .
Pişpirik : Pişti oyunu .
Piyango : Olumsuz ve beklenmedik durum.
Posta : Sefer, defa.
Posta koymak : Karşı çıkmak, meydan okumak.
Postu deldirmek :Bıçak veye kurşun yarası almak.
Poz kesmek : Rol yapmak.
Pul : Para.
       Bu kez otuz dokuz tane bildim. Hiç yoktan iyidir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder